senang-senang datang la lagi eyh..sahabaT amatlah dialU-alUkan...

Wednesday, 14 July 2010

sekejaP je maSa berlalU....


andai akU diberi pelUang....ingin sangaTkU pUTar kembaLi maSa..
membeTuLkan kesilaPan maSa siLam..

ya..memang..

akU sedar..
dalam hidUpKU yang kUjaLani seLama ini....
akU bukanLah seOrang anak yang baik.
bUkan jUga kawan yang baiK..
terlalU banyaK kesiLaPankU..banyak keterLanjUrankU...

maafKan saya maK , abah.....
dari hUjung rambUt samPailah kehUjung kaki..
haLalkan semUa makan minUmku seLama ini...
terLalu banyak saLahkU unTuk dinyaTakan satU perSatu padamU...
keraPkaLi haTimU terguriS kernakU...
akU menyeSaL mak, abah...menyeSal....

kawan..
daripada akU kecil hinggaLah sekarang...
teLah banyak dah temPat akU pergi dan memperoLeh kawan..
dari tadiKa di PASTI ( pUSaT aSuhan taSki IsLam ) di kUanTan..
ke sek.ren di kUanTan..
pindah ke keLantan..sek rendah di seK.keb.Berangan (1)..
sambUng ke smkA faLahiah...
dan maSuk mrSm..mrsm gerik (2oo3), mrSm pasir tUmbOh ( 2oo4-2oo5), mrsm pc, (2oo6-2oo7)..
sambUng pULa ke uia kamPus niLai...pastU ke maKtab pergUruan tUankU bainun..
dan kini tUkar ke mktab pergUruan k.TerengganU...
dah 1o temPat kan??
sekejaP kn maSa berlalu..tak teraSa pUn..sedar2 kini akU dah pUn 19 tahUn...

ramai sangaT kawan2 akU dh jUmpa..
macam2 ragam dan karenah...
kdg2 kalaU terjUmpa...yang menegUrku pn akU dah xkenal..
maKlum la, dah tUa....dah x ingat sgT dh..
taPi kan..kaLau sahabaT pULa??
ada...taPi x seramai kawan2kU...
.................sahabaT ni amaTlah sUSah unTuk didaPaTkan sebenarnya..
ibaraT kiTa mencari permaTa di daLam timbUnan kaCa..
siLap pilih, kiTa jUga yang kan 'terlUka'..
taPi itUlah kehidUPan..
yang memaTangkan akU..

maafkan akU wahai kawankU, sahabaTku dan teman....
andai pernah akU tersiLap langKah, kaTa2 yang menggUris haTi ,
lawaK ataU gUrau senda yang x disenangi..
tP akU tetaP aku..taK pernah dan taKkan berUbah...
mOHd ziQRuL fHahmie b DeRaman....

rndU kawan2 semUa.....

2 comments:

Nur fatin atiqah said...

tidak sempurna seorang manusia itu tanpa insan bernama sahabat kerana sahabat tempat kita mencurah rasa dan masalah selepas ibu bapa..so, hargailah mereka seperti kita menghargai orang yang kita sayang..Good Try!!!teruskan..:)

Umairah said...

Sahabat sukar untuk dicari..jika ditemui sayangi n jagalah persahabatan tu. Catatan harian pengalaman terpilih (diari)cg.Fhahmi enjoy untuk dibaca.

Followers