senang-senang datang la lagi eyh..sahabaT amatlah dialU-alUkan...

Sunday 1 August 2010

rintihan haTi kecilku ini..

Ya Allah..
Tuhanku yang Maha Agung Maha Penyayang, Maha tahu, Maha Pengampun...
Tuhanku yang satu..
hanya Engkau yang kudambakan dalam hati ini…
tiada yang lain selain Engkau Ya Allah...

Ya Allah…
Aku sering khilaf dalam menelusuri hari..
ampunkanlah dosa-dosaku…
samada yang aku sedari mahupun yang tidak kusedari,
Engkaulah sebaik-baik pengampun ya Allah...
Ampunkanlah daku..

Ya Allah..
Engkau Maha Tahu segala..
Yang kusembunyikan mahupun yang aku zahirkan…
hanya Engkau yang selayaknya aku meletakkan pengharapanku, bukan pada insan...
ya Allah aku datang padaMu..
merintih mengadu hanya padaMu...
dengarilah rintihanku ini ya Allah...

Ya Allah…
Peritnya dirasakan saat tiada siapa di sisi yang dapat membantu..
tapi aku yakin hanya padaMu, Engkaulah Tuhanku..
kuatkanlah hatiku dengan syiar ini,
Cukuplah hanya Engkau bg kami dan Engkau adalah sebaik-baik penolong dan pelindung”

Ya Allah..
aku merintih merayu padaMu...
dengarilah rintihan hatiku..
aku lemah ya Allah, maka kuatkanlah aku dalam redhaMu...
aku hina ya Allah, muliakanlah aku di sisiMu..
aku miskin ya Allah, kayakanlah aku dalam redhaMu...

Ya Allah ya Tuhanku..
Yang Maha kaseh pada hamba-hambaMu...
berikanlah daku ketenangan abadi..
ketenangan yang hanya bersamaMu..
aku telah memilih langkah untuk bersamaMu selamanya,
sehingga diriku bertemu dgn Mu..
kuatkanlah teguhkanlah langkahku ini, agar aku tetap istiqamah dalam ketaatanku melaluinya...

ya Allah hanya keredhaanMu yang kudambakan...
hanya cintaMu yang aku idamkan dalam hati ku…
Penuhilah hatiku ini dengan CINTA dan RINDU hanya untukMu dan RasulMu..
ya Allah yang Maha memperkenankan..
Perkenankanlah doaku ini...
Cukuplah hanya Engkau bagiku..
dan Engkaulah sebaik-baik pelindung dan penolong bagiku...
Amin3 ya Rabbal alamin...

Doa Oleh Musafir Dunia, 17 Julai 2010

No comments:

Followers