senang-senang datang la lagi eyh..sahabaT amatlah dialU-alUkan...

Wednesday 25 August 2010

pimPinlah akU ya-ALLAH..


Aku semakin lemah ya-ALLAH,
Terkujur layu penUh dengan masalah,
Bagaimanaku hendak kUharungi semUa ini,
Andai diri ini banyak kelemahannya,

Mengenali diri yang sangat hina ini,
Dipandang orang hanya sebeLah mata,
Aku terkapai-kaPai jaDinya,
Ya Allah, hinanyakU kerna dihina,

Aku cUba tUk gembira,
Melayani orang disekelilingkU,
WalaupUn kU sedar kU tak diperlukan,
Asalkan akU dapat mengubati lara,

Tapi sampai maSa nanTi akU paSTi tersUngkur,
Benci akU dengan masalah,
Meraung dirikU penUh dengan keperitan,
Tiada siaPa yang tahU kecUALi-MU ya-ALLAH,

Ketika ini akU sangaT mengharapkan,
PeLUkan ambil berat dari siaPa?
kU harapkan mereka datang,
Adakah mereka sedar aku memerLUkan?

Sebaliknya inginkU mencari mereka,
Difikir semula, mereka jUga dah cukup dengan masalah,
Aku untUk diriku, mesti semua aku rasai,
Berjuang melawannya sekuat hati,

Atau semuanya ini,
Kerana aku melupai-MU ya-ALLAH?
Sedang aku diuji, lagi ku memberOntak,
Bukannya aku menurut menginSafi,

Semakin lama, kini aku lemah,
Otakku hanya memikirkan maSalah,
Bilakah kesudahan yang baik,
Untuk diriku....?

Aku rindukan mereka,
Aku perlukan mereka,
Kembalikanlah mereka untukku,
Mereka yang mampu memahamiku,

Ya Allah,
Ampunkanlah doSa-doSaku,
Berilah aku peluang yang baru,
Aku tahu KAU yang MAHA MengetahUi,
Aku sangat mencintai Mu,

Pimpinlah ku ke jalan yang benar...

amiin ya-ALLAH..


No comments:

Followers