senang-senang datang la lagi eyh..sahabaT amatlah dialU-alUkan...

Wednesday 29 December 2010

taUke beSar yang tak maCam taUke










aSsalamUalaikUm..


nak berkOngSi bersama sahabaT-sahabaT..


haRi ini saya teLah ke workshOP untUk service aiRcond kereTa mitsUbishi cordia milik abang saya...


dalam tengah dUk menunggu kereTa tU diservis aircondnya, saya bertemU dengan seOrang saUdara ni..


daRi kepeTahan percakaPannya, jelaS bahawa dia ini bUkanlah calang-calang orangnya...


merendah diRi taPi nampak jeLas kewibawaannya..taK faham???










maCam ni, jikalaU ada orang seUsia dia yang saya kenaLi, maSih lagi tidak semaTang beliaU, sepeTah beliaU, gaYa mengalahkan orang kOrporat...




saya pUn membeRanikan diri, menanyakan aPa yang dia bUaT? ataU lebih jelaS aPa kerja beliaU...


dia pUn menjelAskan bahawa dia ada pUSAt penternakan ikan keLi..oo..






kaT mana? beraPa koLam ada??


beliaU seperTi teragak2..


dan biLa saya mendeSaknya...


beliaU menjeLaskan dalam merendah diri...di seRATa MalaySia ni pUn ada cawangan beliaU..








paTut la tergagaP-gaP..merendah diRi rUPanya...


erk, tersenTak saya....dalam haTikU, " taK sangKa akU, di uSia beliaU ada biSnes macam ni sekaLi, mesTi banyak haRTa dia nie.."


oo..bagUS ah....sesekaLi aKu menjeling keReTa mewah beliaU yang tUrut sama ada kaT sitU untUk baiki aircOnd...










aPa yang nak ditegaSkan kaT sini, " hidUP kiTa memang dah diTakdiRkan, teTapi kiTa maSih berhaK menenTukan maSa dePan kiTa"...renUngkanlah....


fiRman ALLAH, 


" akU tidaK akan mengUbah naSib sesUatu kaUm melainkan mereKa yang mengUbahnya "




peSan saya " sTOP dReaming sTarT aCTion!!!"




waALLAHualam...









No comments:

Followers