senang-senang datang la lagi eyh..sahabaT amatlah dialU-alUkan...

Sunday 12 December 2010

kemanakah halUan kiTa selepas ini?





aSsalamUALAIKUM SAHABAT-SAHABAT..






apa khabar anda semUa?? diharaPkan dalam keadaan yang sangat baik..inSyaALLAH...


adakah hidUp anda sUram ?? kesUnyian?


sebenarnya kita sebagai orang ISLAM hendaklah hidUP dalam keadaan mempercayai kewUjudan ALLAH swT bUkan? ya..mempercayai disini beerti kita yakin bahawa DIA sentiaSa besama kiTa....


cUba baca kiSah ini....


" Apa erti hidup akU ini..hmm..kadang2 akU rase hdUp ak ni sunyi sangat, sometime raSa kosong...wlaupn ak ada fmly, kawan2 yg slalu berSama akU wktu susah sng..tp kdg2 ak rs mcm ada ssUatu yg blom cukup..ak msh lg trcari2 ap yg ak nk dlm hdp...taPi aku sendiri tidak tahU apakah ia..Ak brgmbira, ak ketawa..tapi hati ak tetap sunyi kdg2 ak mnangis tnpa sbb...


Dlm hidUp ak..ak slalu fikir tentang peraSaan org lain dlu..ak x penah pikir pasal diri sndri dulu..risau takUt orang tak suka brkawan ngan akU la kan..takUt org akan taK suka kat akU..dan akU selalU merasakan bimbang akU taK daPat menjadi anak dan kawan yg baik kat dUnia ni..dan selalU bermain dipikirankU, akU slalu jg prasaan n hati org..tp hati akU ada tak manUsia yang pedUli??? mmmm....

Sesekali ak trfikir kalaulah akU tak dlahirkn kt dunia ni..dUnia yang penUh dengan tipU daya.... semUanya tidak kekaL.... dan jUga sbab hidup ni kUraSakan trlalu sUsah dan mncabar..satu2 masa ak raSa trlalu dan teramaaat letih...

jiKalau nak d bandingkn dgn abah akU sendiri..khidUpan ak tdaklah selama dia yg dah lalui dengan hdUp ini sUdah hampir separuh abad..akU ??  barU hidUp slama 2o tahUn..tp ak rasa akU ini  tIdaklaH secekal abAhku..

mmpu ke akU untuk harungi hdUp yg penuh liku ini...Alangkah indahnya jiklau kta sendiRi mmpu mengarang kiSah kehdUpn kta ni, kta tntukn jln citenya, kta tntukn watak2 yang menemani jln cite kta..Kta tntukn penamat kisah kta...alaaaangakah indah kan??

aPa yang abahkU selalu berpesan " hidUp tidak akan pernah seindah mimPi"..terimalah kenyataan ini.....

Tp selagi ak masih lg d kurniakan jasad dan nyawa..ak akan trus mncari apa sbenArnya erti hidup ni..

Cuma pintaku....

ya Allah, berikanlah aku kekuatan, ketabahan dan keyakinan. Teguhkanlah langkahku ya Allah, agar aku dapat tempuhi segalanya dengan penuh redha dan pasrah. Ya Allah, hidupku dan matiku hanya untuk-Mu. Sungguh aku penat dengan dugaan yang menimpa, namun aku mohon ya Tuhan, agar Kau bimbing aku, agar ujian ini menjadikan aku lebih dekat, lebih cinta pada-Mu. 

Kau ampunkanlah segala dosaku. Kasihanilah aku ya Tuhan. Hidupkanlah aku dalam iman, matikanlah aku dalam iman, masukkanlah aku ke syurga bersama iman. Berikanlah aku cahaya petunjuk-Mu. 

Tingkatkan keimanannku dan kecintaanku hanya pada-Mu. Akhirkanlah hidupku dengan kesudahan yang baik, amin ya rabbal alamin..

Kadang-kadang dalam perjalanan merentasi menujunya yang satu, berbagai dugaan yang menimpa… meratah keimanan kita satu persatu….kekadang rasanya tak mampu…. kadang-kadang mahu beralah…..tapi di sana ada kebahgiaan hakiki…


* semOga kita beroleh sesUatu dari kiSah yang digaraPkan ini....


inSyaALLAH wahai sahabat.....



No comments:

Followers