senang-senang datang la lagi eyh..sahabaT amatlah dialU-alUkan...

Friday 2 December 2011

sahabat..maafkan aku jika aku yang bersalah...




Di bibir kau kata sahabat,
Di balik dinding kau tak putus mengutuk...
Di bibir kau ucap madah, "Susah senang kita tetap bersama..."
Namun saatnya palitan kotor terlontar penuh ke arahku,
bukan saja kau menjauh...
malah turut serta melontarnya dari kejauhan...

Bibir ini tak pernah meluah...
tak jua mempersoal...
Bukan kerana aku 'terbaik'...
tidak jua 'mulia'...
Tetapi saat itu...
aku mengerti,
kau hanya kerdil sebagaimana aku...
Tercipta dari hinanya air mani...
Menyerah saat diuji,
lupa saat dibelenggu nafsu...
Kerana rencana syaitan durjana itu tiada henti...
selagimana nadi berdenyut...

Seandainya air mata itu tiada putus, pastikan ramai yang buta kesedihan...



No comments:

Followers